Velkommen 2012

Nytår 2012Der er ingen tvivl om, at 2012 bliver et fremragende år for os der interesseres os for cykling. Som altid kan vi se frem til en række store sportslige begivenheder, og det drama der vanen tro er forbundet med cykelsport vil helt sikkert være med til at skabe en masse spændende historier.

Først og fremmest er 2012 OL år, og det skal blive spændende at følge ryttere som Rasmus Quaade og Michael Mørkøv der hver for sig bør have gode muligheder for flotte placeringer. Jeg har endnu ikke besluttet, om jeg selv og resten af familien drager til England for at opleve OL, men med den meget korte afstand til denne kæmpestore sportsbegivenhed er der helt sikkert mange danskere der drager mod vest for at bakke op om de danske sportsudøvere.

I 2011 blev der afhold VM i landevejsløb i Danmark, og som om det ikke var stort nok, så kommer Giro d’Italia til Danmark i 2012. I dagen fra den 5. til den 7. maj, bliver de første etaper af det store italienske cykelløb kørt ved Herning og Horsen, og det vil helt sikkert endnu engang sætte internationalt fokus på cykeldanmark.

2012 er naturligvis også Tour de France år, og med en utrolig spændende enkeltstart på sidste etape, er der lagt op til masser af dramatik. Tour de France 2012 bliver også et løb uden én storfavorit. Både Contador, Schleck og Evans er oplagte kandidater, og de kommer til at slås hårdt igennem det tre uger lange cykelløb.

Her hjemme kan alle motionisterne glæde sig til genforeningen med Århus – København. Denne gang går turen over Storebæltsbroen, og det er noget som helt sikkert vil tiltrække en masse opmærksomhed. Løbet afvikles den 1. september 2012, og det skulle gerne give alle en god lang sommer til at komme i form i. Så går du og overvejer at dyrke fitness i 2012,, så var det måske en idé at tilmelde dig Århus – København, for på den måde at have en god motivation og et mål at se frem til.

Uanset om du kigger cykelløb eller selv er aktiv på den tohjulet, så vil Henrik og jeg gerne ønske dig et rigtigt godt nytår.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Søren

Kommentar