Dream Team eller mareridt? 2

Saxo BankI dag præsenterede Bjarne Riis sit cykelhold der skal tage kampen op i 2011 under navnet Team Saxo Bank Sungard. Og ganske som det hør og bør, var den en stolt holdejer der fremviste rytterne. 11 ryttere har forladt holdet og 11 ryttere er kommet til, så den første opgave for Bjarne Riis er at få rystet holdet sammen. Og det er netop noget Bjarne har gjort til sit varemærke i cykelsporten. Derfor drager hele holdet også allerede af sted om 14 dage. Turen går til Playitas på Fuerteventura hvor de skal gennemføre en række team-building opgaver.

Hvem er kaptajn?

Alberto Contadors fremtid er fortsat uafklaret, og det er derfor nærliggende at overveje hvem der skal køres for ved de store etapeløb. Men det lader Bjarne Riis være op til den enkeltes fantasi, lige som det også kan være vanskeligt at se, hvem der bliver holdets kaptajn ved forårsklassikkerne.

Indtil videre afventer Bjarne Riis (og alle os andre) at få Contadors sag afgjort. Og så må vi se hvad der sker til den tid.

Hvor er Rasmussen?

Et navn som ikke står på listen er Michael Rasmussen. Rygterne har sviret længe. Og Bjarne Riis har udsendt meget tvetydige signaler om den skandaleramte danske rytter. Men nu står det altså fast, at Michael Rasmussen ikke er en del af Team Saxo Bank Sungard i 2011.

Til Ritzaus Bureau udtaler Michael Rasmussen “Jeg er utrolig skuffet og ked af det. Det er noget, som har stået på gennem lang tid, og jeg havde rigtig meget lyst til at køre cykelløb igen for Bjarnes hold”.

Den tydeligvis chokeret cykelrytter må nu ud og kigger efter et andet cykelhold, hvis han ønsker at deltage i Pro Touren 2011. En opgave som kan blive overordentlig vanskelig, da det efterhånden er flere år siden han sidst har vist sit værd på en cykel.

Listen

Alberto Contador (Spanien)

André Steensen (Danmark)

Baden Cooke (Australien)

Benjamin Noval (Spanien)

Brian Vandborg (Danmark)

Chris Anker Sørensen (Danmark)

Daniel Navarro (Spanien)

David Tanner (Australien)

Gustav Larsson (Sverige)

Jaroslaw Marycz (Polen)

Jesus Hernandez (Spanien)

Jonas Aaen (Danmark)

Jonathan Bellis (Storbritannien)

Juan José Haedo (Argentina)

Kasper Klostergaard (Danmark)

Laurent Didier (Luxembourg)

Lucas Sebastian Haedo (Argentina)

Mads Christensen (Danmark)

Manuele Boaro (Italien)

Matteo Tosatto (Italien)

Michael Mørkøv (Danmark)

Nick Nuyens (Belgien)

Nicki Sørensen (Danmark)

Richie Porte (Australien)

Volodimir Gustov (Ukraine)

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Søren

2 thoughts on “Dream Team eller mareridt?

1. Svar Allan Christensen mar 23, 2011 19:39

Godt at det ikke blev “riis & kylling”.
    Held & lykke med sæsonen 2011, og tak for at i troede på Cantador.
    Flot hold, i får success med jeres koncept, inshalla!
    Hvordan finder jeg min størrelse i jeres cykeltøj; bukser & trøje.
    Normalt bruger jeg størrelse: 16½ i skjorte, L eller LX i golfskjorter, habit 52 (DK).
    Tak for e-mail svar.
    Mvh,
    Allan Christensen

2. Svar Søren mar 24, 2011 08:55

Hej Allan,

“Riis & Kylling” :-)

Ønsker du at købe Team Saxo Bank Sungard tøj, skal du besøge deres hjemmeside. Vi sælger ikke noget her hos Cykel Fitness.

Kommenter Allan Christensen Fortryd svar